Historie trucků
Vítejte v sekci Historie trucků
Zde se můžete dozvědět něco o historii trucků.
Pro detailní historii jsi vyberte z možností na horní liště
Všeobecná historie Trucků:
Historie
Kamiony páry
Kamiony a auta mají společný předek: pára-poháněl “fardier” Nicolas-Joseph Cugnot vestavěl 1769. Nicméně, kamiony páry nebyly obyčejné dokud ne střední-1800s. Silnice času, postavený pro koně a vozíky, limitoval tyto vozidla k velmi krátké vzdálenosti, obvykle od továrny k nejbližší železniční stanici. První polořadovka-přívěs objevil se v 1881, vlečený De Dion parní traktor. Pára-hnané kamiony byly prodávány ve Francii a Spojených státech až do předvečera World válka já, a začátek druhé světové války ve Spojeném království.
Vnitřní spalování
V 1895 Karl Benz navrhoval a stavěl první kamion v historii používat motor vnitřního spalování. Pozdnější ten rok někteří Benzových kamionů byl upraven se stát prvními autobusy Netphener, první autobusová společnost v historii. O tři roky později, v 1898, další vnitřní spalování kamion motoru byl postaven Gottliebem Daimler. Ostatní společnost, takový jako Peugeot a Renault, také stavěl jejich vlastní verze. Kamiony éry většinou používaly dva-motory válce a měla nosnost 1500 k 2000 kg. V 1904, 700 těžkých nákladních vozidel bylo stavěno ve Spojených státech, 1000 v 1907, 6000 v 1910, a 25000 v 1914.
Po světové válce já, několik záloh bylo děláno: pneumatiky nahradily perviously obyčejné plné gumové verze. Elektrické startéry, výkonné brzdy, 4, 6, a 8 motory válce, uzavřená taxi a elektrické osvětlení znamenali. První moderní polořadovka-přívěsy také se objevily. Cestovat staviteli auta takový jako Ford a Renault zadal trh těžkého nákladního vozidla.
Dieselové motory
Ačkoli to bylo vynalezené v 1890, dieselový stroj nebyl obyčejný v kamionech v Evropě až do dvacátých lét. Ve Spojených státech, to bralo hodně déle pro naftové motory být přijímán: benzínové motory byly ještě v použití na těžkých nákladních vozidlech v 70-tých letech, zatímco v Evropě oni byli kompletně nahradil 20 roků dříve.
Legální záležitosti
Kamiony musí často platit vyšší daně než jiná silniční vozidla, a být podřízený rozsáhlému pravidlu. Mezi faktory ovlivňovat toto: kamiony jsou větší a těžší než nejvíce jiná vozidla a příčina více se opotřebovávají a trhají se na hodinu na vozovkách; a kamiony a jejich řidiči jsou na cestě pro více hodiny na den. Zvyšuje vozidla být volán ' poštovní automobily je v USA, protože to osvobodilo je od jisté daně-míry. Pravidla na uživatelských daních se liší mezi jurisdikcema.
Nejvíce jurisdikce mají pravidla pro užitková vozidla, regulovat kolik hodin řidič může být na hodinách, jak hodně se opírat a spát čas je vyžadován (např., 11hrs na/10hrs pryč, a 60hrs pryč přes každý 7 dnů), a mnoho jiných pravidel. Porušení jsou často podřízená významným trestům. Nástroje sledovat každého hodiny řidiče musí často být vhodné.
Kamiony jsou podřízené šumovým emisním požadavkům (vyzařovat z USA akt potlačování hluku) aby chránil veřejnost před hlukem zdraví působí od té doby, co kamiony přispívají disproportionately ke zvuku vozovky kvůli zvýšeným hromadám a intenzivní pneumatice a aerodynamickým šumovým charakteristikám.
Most právo se zabývá vztahem mezi hrubou hmotností kamionu a množství náprav a rozestup mezi nápravami otáčejí základ kamion má. Každý stát určuje minimum a maximální dovolenou váhu na nápravu.
Druhy kamionů velikostí
Lehká nákladní vozidla
Lehká nákladní vozidla být auto-tříděný (v USA, už žádná než 6,300 kg (13,000 lb )) a být používán jednotlivci a komerčními entitami podobný. Ve V. Británii oni nemohou se hromadit více než 3,500 kg. Oni jsou zahrnováni:
- Dodávky
- Nezmenšené dodávky
- Minivans
- SUVs
Kamiony média
Médium (nebo médium-povinnost) kamiony jsou větší než lehký ale menší než těžká nákladní vozidla. V USA, oni jsou definováni jako vážení mezitím 6,300 kg (13,000 lb) a 15,000 kg (33,000 lb). Pro Spojené království hranice je 7.5 tuny. Místní doručení a státní služba (odvozy odpadu, popelářská auta) být normálně kolem této velikosti.
Těžká nákladní vozidla
Těžká nákladní vozidla jsou největší kamiony dovolené na cestě. Oni jsou většinou užití na dálkové účely, často v polořadovce-konfigurace přívěsu.
Škoda silnice a oblečení zvětší se velmi rychle se zatížením nápravy (dopravovat váhu dělenou množstvím náprav). V mnohých zemích s dobrými cestami 6-kamion nápravy může mít maximální hmotnost přes 50 tun (50,000 kg).
V Austrálii mnoho přívěsů je spojeno dělat co být nazýván vlaky silnice.
Teréní kamiony
Hlavní silnice-legální kamiony jsou někdy vybaveny s pryč-rysy silnice takový jako přední hnací hřídel a zvláštní pneumatiky pro aplikace takový jakzaznamenávat a stavba. Kamiony, které nikdy používají veřejné cesty, takový jak největší někdy dopravovat, Liebherr T 282B pryč-silniční důlní kamion, být ne omezený hmotnostními limity.
Analýza kamionu
Téměř všechny kamiony rozdělí obyčejný contruction: oni jsou vyrobeni z šasi, taxi, náprav, zastavení a kol, motor a drivetrain. Pneumatic, hydraulický, voda a elektrické systémy mohou také být poznáni.
Šasi
Šasi nebo rám kamionu je obyčejně postaven hlavně dvou paprsků, a několik crossmembers a fishplates. Šasi kamionu sestává z dva paralelní rovný U-tvarované svazky, nebo v některých případy snížily nebo zúžily paprsky, tito drželi pohromadě crossmembers. Ve většině příkladech, fishplates pomohou připojit crossmembers k paprskům. Fishplate termínu byl odvozen ze staré železnice. “U-tvar” paprsků má střed vertikální a delší stranu a krátkou vodorovnou obrubu na každém konci; délka paprsků je proměnná. Šasi je obvykle vyrobeno z oceli, ale moci být dělán (celek nebo z části) hliníku pro lehčí váhu. Bezúhonost chemické skladby (uhlík, molybdenum, etc.) a struktura paprsků je maximální důležitosti pro jeho sílu, a pomoci předejít popraskání nebo lámání paprsků, a pomoci tvrdit tuhost a pružnost rámce, svařování, vrtání a jiných druhů modifikací nesmějí být zbytečně praktikovaní na těch. Šasi je hlavní struktura kamionu a jiné části se vážou k tomu. Vléct bar smět se nalézat oddaný u jednoho nebo obou konce.
Taxi
Taxi je uzavřený prostor kde řidič je usazen. A spací vůz je oddělení spojené s taxi kde řidič může opřít se zatímco ne hnací. Oni mohou sahat od jednoduchý 2 k 4 noha (0.6 k 1.2 m) lůžko k 12 nohy (3.7 m) byt-na-kola. Moderní taxi představují klimatizaci, systém dobrého zvuku a ergonomická místa (často vzduch visel). Tam být nemnoho možného taxi konfigurace:
- taxi přes motor (Coe) nebo plochý nos, kde řidič je usazen nad přední nápravou a motorem. Tento design je téměř všudypřítomný v Evropě, kde celkově délky kamionu jsou přísně regulované. Oni byli obyčejní ve Spojených státech ale ztracené výtečnosti, když dovolená délka byla rozšířena v časných osmdesátých létech. To zpřístupňuje motor, celé taxi nahne se dopředu, vynášet tomuto designu jméno naklonění-taxi.
- konvenční taxi jsou nejvíce obyčejný v severní Americe. Řidič je usazen za motorem, jak ve většině osobních autech nebo dodávky. Conventionals je dále rozdělen do velkého automobilu a aerodynamických designů. A velký automobil nebo dlouhý nos je tradiční kamion s dlouho — 6 k 8 noze (1.8 k 2.4 m) nebo více — kapuce. S jejich velmi čtvercovými tvary, tyto kamiony nabízejí množství odporu vzduchu a mohou spotřebovat více paliva. Oni také nabídnou chudější viditelnost než jejich aerodynamic nebo Coe protipóly. Constrast,Aerodynamic taxi jsou velmi usměrněna, s se svažoval kapuce a jiné rysy ztišit táhnout se. Většina vlastníka-operátoři preferují čtverec-zahalené conventionals, to má něco potřebovat “vzít pýchu na vaši jízdu”.
- taxi vedle motoru designy také existují, ale být poněkud vzácný.
-
Požadavky slangu
- “Tiltin ' Hilton “ : taxi-přes s lůžkem spacího vozu.
- “Mravenečník “ : Specificky se odkazuje na Kenworth T600, aerodynamicky-navrhl traktor jehož nos se podobá mravenečníkovi.
- “Velký automobil “ : Konvenční taxi s kapucí rozlehlého náměstí, takový jako Peterbilt 379 nebo Kenworth W900.
Motor
Kamiony mohou používat všechny druhy motorů. Malé kamiony takový jako SUVs nebo malé dodávky, a dokonce lehké médium-kamiony povinnosti v severní Americe budou používat benzínové motory. Nejvíce těžší kamiony používají čtyři mrtvicové turbo intercooler dieselové motory, ačkoli tam jsou alternativy. Obrovský pryč-hlavní silnice dopravuje lokomotivu použití-motory typu takový jako V12 Detroit nafta dva motor mrtvice.
Ve Spojených státech, kamiony hlavní silnice téměř vždy používají stroj stavěný třetí osobou, takový jako kočka, Cummins, nebo Detroit nafta. Jediné výjimky z tohoto jsou Volvo kamiony a Mack kamiony, který být dostupný s Volvo a Mack dieselové motory, příslušně, a Freightliner, subsidiary DaimlerChrysler, který být dostupný s Mercedesem-Benz a Detroit dieselové motory.
Drivetrain
Malé kamiony používají stejný druh přenosů jak téměř všechna auta, která mají jeden automatické řízení nebo přenos manuálu se synchronisers. Větší kamiony často používají ruční přenosy bez synchronisors, které jsou lehčí váha, ačkoli některé synchronizované přenosy byly použity ve větších kamionech. Přenosy bez synchronisors vyžadují dvojitý se chytit pro každý posun, který může vést k opakovaným pohybovým zraněním. Obyčejná severní americká nastavení obsahují 10, 13 a 18 rychlostí. Automatické a poloautomatické přenosy pro těžká nákladní vozidla stanou se více a více obyčejný, kvůli zálohám oba v přenosu a síle motoru.
Trend v Evropě je že více nových kamionů je koupeno s automatickými přenosy. Toto může být náležité z části k soudům od řidičů prohlašovat to řízení přenos manuálu je škodlivý pro jejich kolena.
Kvalita a prodeje
Kvalita mezi všechny výrobce těžkého nákladního vozidla oběcně se zlepší, nicméně zasvěcenci průmyslu budou svědčit, že průmysl má dlouhý způsob, jak předcházet oni dosáhnou kvalitních úrovní dosáhnutých automobilovými výrobci. Díl důvodu pro toto je to 75 % všech kamionů být zvyk udal. Toto bojuje proti úsilím usměrňovat a automatizovat montážní linku.
Trh těžkých nákladních vozidel celosvětový
Pos. | Dělat | Jednotky | Main dělá |
---|---|---|---|
1 | DaimlerChrysler | 147,200 | Mercedes-Benz, Unimog, Freightliner, západní hvězda, libra |
2 | Volvo | 123,800 | Volvo, Renault, Mack |
3 | PACCAR | 81,900 | Kenworth, Peterbilt, DAF, Foden, Leyland |
4 | Scania | 46,000 | Scania |
5 | Muž | 42,100 | Muž, ERF, Steyr |
6 | Iveco | 32,700 | Iveco, Astra, Seddon Atkinson |
7 | Navistar | 27,400 | Mezinárodní |
8 | Hino motory | 21,400 | Hino |
9 | Isuzu | 20,900 | Isuzu |
10 | Mitsubishi-Fuso | 16,300 | Fuso |
DaimlerChrysler neudržoval většinu v Mitsubishi Fuso v 1923, který je proč dvě společnosti jsou vypsány odděleně.
Spojené státy americké
Menší operátoři loďstva, specializované povozy a operátoři vlastníka inklinují preferovat Macka nebo Peterbilt a Kenworth produkty. Větší operátoři loďstva a veřejné agentury inklinují preferovat nižší náklady Freightliners, Navistar, a Ford produkty. Tam je také oblastní preference se řidiči nákladního auta v rámci Spojených států.
Na východním pobřeží, kde cesty byly tradičně kratší, a protože kamiony byly dělány tam, mnozí řidiči přednostní Mack kamiony. Chvíle na západním pobřeží, řidiči přednostní Peterbilt, Kenworth, a Freightliner. Bílá postavila novou továrnu v Kalifornii v časných šedesátých létech, s dálkovou přepravní společností Consolidated Freightways. Entita, který se stal Whiteem-Freightliner, pak spravedlivý Freightliner, obsluhoval přímo k západním loďstvům, která chtěla zapalovač-taxi hliníku a rám, a cestoval déle-rovnější vzdálenosti bez zastavení. Řidiči více zaujatí bezpečím než s palivem-ekonomický přednostní těžší Peterbilts a Kenworths. Kenworth a Peterbilt, který začal jako těžké nákladní automobily pro žurnály tahání, lesní plodiny a ocel pro loděnice na západním pobřeží, očekával potřebu těchto lehčích dálkových kamionů.
Evropa
Iveco, obsadit Ag, Mercedes-Benz kamiony, PACCAR (DAF kamiony, Leyland kamiony), Scania, a Volvo kamiony (nebýt zmaten Volvo auty, který je nyní díl Ford motorové společnosti), být prokládání dopravovat výrobce v západní Evropě. Ve východní Evropě, Škoda, Tatra, Zastava a GAZ je obyčejný.
Asie
Těžké nákladní vozidlo vést výrobce (abecedně)
- Dongfeng motorová korporace (Čína, společné podniky s Nissan a Cummins)
- Hino (Japonsko, společné podniky s Scania a Renault)
- Isuzu (Japonsko)
- Iveco (Itálie, ale místní divize v Asii)
- Mitsubishi (Japonsko)
- Nissan nafta (Japonsko)
- Tata jede (Indie, předtím volal Telco)
Jižní Amerika
Registrace těžkých nákladních vozidel v jižní Americe (2002; % zhroucení výrobcem):
- DaimlerChrysler
- Scania
- Mack kamiony